poniedziałek, 15 lipca 2013

Jestem w ciąży - kiedy po raz pierwszy należy wybrać się do ginekologa?

Na pewno większość przyszłych mam po zobaczenia magicznych dwóch kreseczek lub pozytywnego wyniku badania krwi na obecność hormonu Beta HCG zastanawia się kiedy powinna pójść po raz pierwszy do lekarza.

Na teście ciążowym przeczytałam informację, aby do lekarza zgłosić się od razu.
Część koleżanek podpowiedziała mi, aby nie zgłaszać się do 8-10 tygodnia, jednak pozostałe radziły zrobić tak jak one, a więc pójść od razu.

W 29 dc (mam krótkie cykle, często 24, średnio 26 dniowe), od trzech dni wiedząc o ciąży, zabrałam wyniki pięknie rosnącego poziomu Beta HCG i poszłam na moją pierwszą, ciążową wizytę.

Na USG zobaczyłam 2,2-milimetrowe cudo. Sztuk Dwie!

Na kolejną wizytę zaprosił mnie za 2 tygodnie, a na serduszko za 4.

A Wy kiedy zdecydowałyście się na I ciążową wizytę u lekarza? Jakie były Wasze wrażenia? Warto się spieszyć i pójść na początku drugiego miesiąca czy warto poczekać do trzeciego?

2 komentarze:

  1. Mogę wiedzieć ile masz lat i jak długo starałaś się o dzidziusia?
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  2. co za kowal ten lekarz, ja na pierwszej wizycie tez u takiego byłam : " eee... to nie dziecko to tylko pęcherzyk, to nawet płód nie jest , po co żeś kobito przylazła do mnie" określił "to coś" na koniec 3 albo początek 5 tygodnia- po wyjściu od niego przeryczalam cały dzien i powiedziałam że nigdy wiecej on. tak się zniechęciłam że do lekarza poszłam w 9 tc i 6dniu - do innego ,prywatnie. Dzidziuś miał już ponad 3 cm i paluszki było widać rozłączone, a teraz jesteśmy w 14tc 5 dniu i jesteśmy nie rozłącznie, fakt faktem że lekarz kosi jak za zboże , ale jest miły, konkretny i delikatny.
    Także sie nie zniechęcaj , i powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny.
Będzie mi ogromnie miło, jeśli masz ochotę coś tu napisać.